Studio M Slamming red

Jedan od lakova koji je na mojoj wishlisti odavno je Studio M (ex Massini) Slamming red. Ovaj swatch na Scrangienom blogu me totalno očarao i konačno sam ga uspjela ugrabiti na rasprodaji kod Magic Maid. Jeee! :D Otkuda da počnem... Ovo je jedna od najgenijalnijih boja koje sam vidjela - pogledajte samo taj holo glitter u bočici! Naravno, taj efekt se jednostavno nije dao uloviti na noktu ali vjerujte, presijava se ludo. S druge strane, ovo je jedna od najgorih, ako ne i najgora formula laka koju sam imala prilike isprobati - podsjeća me na masu za fugiranje. Lak je gust nenormalno, kad se osuši potpuno je mat i izgleda kao neka čudna grbava tvorevina na noktu. Tu su tri (!) gusta sloja Seche vitea a i dalje izgleda grbavo.Kako je Scrangie uspjela ovako lijepo nanijeti taj lak, nije mi uopće jasno. Idući put definitivno moram dodati thinnera (iako me malo frka da mi ne ubije holo...) i slikati po danu, da ulovim to blještavilo. I usput, iako piše "red" a možda i vuče malo na crveno na mojim fotkama, ovo je predivna ciklama (magenta). :x
A polish that was on my lemming list for ages - Studio M (ex Massini) Slamming red. It was this swatch on Scrangie's blog that got me obsessed and I finally grabbed one at Magic Maid's blog sale! Yaaay! :D Where do I start... This is one of  the most amazing colors I have ever seen - just look at this holo glitter goodness in the bottle. The effect didn't photograph on my nails that well and it's not as strong as in the bottle but still it sparkles like crazy. On the other hand, this may be the worst polish formula ever! It reminds me of tile grout. It's unbelievably thick, it dries to this weird matte lumpy finish. Here are 3 (!) thick layers of Seche Vite and it still isn't smooth. How Scrangie managed to apply it so nice is beyond me. Next time I'll have to add some thinner (but I'm affraid it could ruin the holo...) and take pics in daylight, to catch the sparkle. Although it's called Slamming red, and my pics make it look a bit reddish, it' not red at all - it's a beautiful deep magenta. :x
Update, 11/2011.: dodala sam dosta thinnera u Slamming red - i dalje podsjeća na masu za fugiranje ali se nanosi puno ljepše i u jednom sloju. Evo i novih swatcheva! (grozni stari su na dnu posta :D)
Update, Nov 2011.: I added some thinner to Slamming red - it still has the texture of tile grout but it's much thinner and easier to apply. This is just one coat. And here are the new swatches! (the dreadful thick old ones are at the bottom of the post :D).







Share this:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...